|
Post by Mala virgo on Jan 21, 2006 19:49:30 GMT 1
ik weet niet wie je bent, maar waarom mis ik je dan het is alsof jij me kent, is het dat ik je niet kennen kan zal ik je ooit weer eens zien, kan ik jou stem ooit nog horen kan het misschien, dat jij opnieuw kan worden geboren als je hier weer bent, spreek me dan aan en zeg dat je me kent, zal je dan voor mij staan? Deze vind ik iets minder, maar ik was toen nerveus en dit is een droevig onzeker gedicht Ik beloof je dat ik niet meer zal treuren, maar aan je zal denken met liefde in mijn hart, aan de prachtige momenten samen niet aan de pijn en de smart. Ik beloof je dat ik moed zal scheppen uit je liefde, niet constant achterom zal kijken, dat ik me niet meer zal laten leiden, maar zelf mijn doel zal bereiken. Ik beloof je dat ik aan jou zal denken, aan alles wat jij voor me deed, en ik beloof je een ding zeker dat ik jou nooit vergeet. Een grote vraag, zonder enig belang: Wie was eerder, de kip of het ei. Een groot geheim, al eeuwen lang Maar sinds vandaag niet meer voor mij. Terwijl de één beweert, het is de kip En de andere partij, nee beslist het ei, Kwam er plots een haan, trip, trip, trip En zei, denken jullie wel eens aan mij? Hoe wordt een kuikentje geboren Als ik als haan en dat is oprecht Er niet bij was een tijd tevoren En het eerste steentje had gelegd? Diepe verslagenheid was wat heerste, Wie was er eerder, de kip of het ei, Was dan toch de haan de eerste? Een nieuw probleem kwam er nu bij. *** Zeker is, een vader en een zoon Die waren echt gelijk aanwezig. Dat vinden wij zelfs heel gewoon En houdt ook niemand bezig. duisternis om me heen eenzaamheid helemaal alleen licht ben ik kwijt één woord, teveel ik ben niet meer één geheel pijn, telkens weer leven, opgeven, bestaan, doodgaan angst komt nu naar me toe maakt me moe zwijgen, voor het langst bang om iets te zeggen bang om alles uit te leggen tranen stromen tranen komen tranen, wil ze niet meer tranen, keer op keer Een witte engel Ik zag een witte engel verschijnen aan de horizon van haar kreeg ik een warme liefdevolle groet ze was de engel van mij zij beschermd mij goed en in woorden sprak zij geloof in je eigen ik geloof dat je alles kan geloof dat je geboren bent voor geluk en niet alleen voor het ongeluk als laatste zei ze tegen mij ik sta altijd aan je zij soms voel je het wel en soms voel je het niet al ben ik er wel of niet maak dat je van het leven geniet Ik zwijg over mijn verdriet, ik kan het niet uiten. Er is toch niemand die het ziet, Het komt gewoon niet naar buiten. Dus loop ik met een neplach op mijn gezicht, En hopelijk ziet niemand hoe ik me werkelijk voel. Wanneer zie ik weer licht? Is er iemand die snapt wat ik bedoel? Mijn tranen zal nooit iemand zien, Diep van binnen zou ik willen dat de pijn verdween. Ik vraag me af waaraan ik dit verdien, Kijk alsjeblieft door mijn masker heen Een hele boel zeg maar wat je er van vind.  Wie gedichten wil posten is heel erg welkom 
|
|
|
Post by Mala virgo on Jan 21, 2006 22:04:40 GMT 1
Ik ben kapot, Kijkend om me heen Wat heb ik hier nou nog? Ik ben helemaal alleen toch?
Wat moet ik hier nou nog? Wat houd me hier thuis? Velen plekken die ik bezoek Maar nergens voel ik me echt thuis
Ik ben kapot, en vechten lukt niet meer De zwakte overwint altijd Ik heb er gewoon geen zin meer in.. Ik ben gestopt met het voeren van mijn strijd
Niets doet me nog een ene fuck Alles kan kapotgaan, het boeit me niet meer Mijn wereld is gestopt met draaien Alles is toch al stuk..
De sterren geven niet langer licht De bloemen bloeien niet langer De vogels vliegen niet meer De zon is niet langer op mij gericht..
|
|
|
Post by Newn on Jan 23, 2006 19:11:44 GMT 1
...Wauw. het enige wat ik kan zeggen. Goed gedaan, echt waar 
|
|
|
Post by Luna on Jan 23, 2006 21:14:45 GMT 1
Goed zijn ze ja! =D
Ik ben nou eenmaal anders, wanneer beseffen jullie het nou eens. Ik doe en zeg wat ik zelf wil, ook al klinkt het wat kil.
Het maakt me niet uit wat jullie denken. Ik weet niet wat jullie ermee willen bereiken, het enige wat ik me afvraag, is wanneer jullie stoppen met zeiken.
Jullie met jullie vooroordelen over mij, nooit alleen iets tegen me durven te zeggen, altijd in een groep. Altijd bij elkaar aan een tafel, ik in een hoek. Het is mijn hoek, niemand die er ooit zit eigenlijk. Nee, wie zit er nou bij een raar persoon?
Weet je,
Jullie zijn gewoon zwak. Zwak, omdat jullie niet durven te zijn wie je wil zijn. Altijd maar met de andere meelopen, op een populaire positie hopen.
Ik ben dan nog iets, misschien een gothic,weirdo,heks.. Ik ben íets, jullie alleen meelopers.
Ik kan niet dichten. >_<
|
|
|
Post by Mala virgo on Jan 24, 2006 19:18:49 GMT 1
Wel juist het gaat erom dat je je gevoelens kunt uiten (geldt niet voor humor gedichten meestal.) en jij durft dat hier. Je hebt wel gelijk. van vindex (die kan hier niet op reageren geen idee dus ik geef het ff door) Ik sluit me er ook bij aan. Het hoeft ook niet altijd je eigen gevoelens zijn. Erg mooi
Een engeltje
Een engeltje fluistert in mijn oor en haar stem heeft gouden klanken weet wel dat ik jou altijd toebehoor hoe kan ik zo’n engeltje bedanken
Een engeltje zingt zacht haar lied de klanken kunnen slechts bekoren ze zegt jij blijft immers mijn favoriet Ik bloos dus tot achter mijn oren
Een engeltje op mijn schouder nog blijft steeds lieve woordjes spreken Zij fluistert: ‘t Is geen gehoorbedrog en ik durf haar niet te onderbreken
Een engeltje met haar goud geluid twinkelt helder als het zomer dauw Ik hoop dat je mij ‘t niet euvel duidt maar ik hou al jarenlang van jou
van Vindica malarum!
|
|
|
Post by Fallen Angel on Jan 28, 2006 13:09:48 GMT 1
Wow  Jullie kunnen allemaal zó goed dichten hé!
|
|
|
Post by Mala virgo on Jan 28, 2006 19:57:58 GMT 1
is nu de strijd toch gestreden of is wat ik ruik mijn bloed. och hades god van het doderijk vertel mijn liefde hoe ze verder moet. vertel niks van mijn daden, de vele mannen gesneuveld door mijn speer want dan mist ze me niet meer. voor het rijk van rome stak ik de vijanden neer ik verdien geen hemel maar hel mijn lieve heer. ceasar was mijn keizer aan hem kleeft nu mijn bloed. hij wast het gauw weer af dat is precies wat hij nu doet. de galliers waaronder vele jonge mannen net achtien jaar ze kregen te veel voor elkaar. dit kon mijn keizer niet aan en dus heeft hij ons het veld op laten gaan. mijn lichaam nu in een plas van bloed want wat ik deed was niet goed en daarvoor heb ik nu geboet. och hades god van het dodenrijk haal mij hier gauw vandaan voordat de heer mijn ziel naar de hemel laat gaan. (strafwerk van vindica malarum met hulp van malavirgo)
maan sterren zon en wind ik ga terug na een nieuw begin. alles gegeven niets meer om voor te leven. het lichaam en de geest zijn niet meer een nooit zullen zij meer samen zijn leeg van binnen geen gevoel er is niemand die snapt wat ik bedoel. pijn en verdriet horen er nu eenmaal bij alleen maar tranen en nooit meer blij en vool al die mensen die mijn niet zagen staan heb ik voor jullie een laatste traan. (malavirgo gevoel toen ze mij bedreigden)
de zon zal weldra weer elke dag weer schijnen. donkere wolken van de hemel verdwijnen. bloemen zullen weer prachtig bloeien. jong gewas weer volop groeien. de lente komt weer in het land. mensen reiken elkaar liefdevol de hand. trieste dagen behoren tot het verleden. lach en geniet van het gekregen leven. (malavirgo toen ik weer een geboren kalfje zag)
ik haat het, hoe ik je vertrouwde. hoe ik een leven bij jou bouwde. Ik haat het, hoe leuk ik je vond. en dat jij bestond. Ik haat het, hoe je lachte. hoe ik naar je smachtte. Ik haat het, dat ik je niet door had. Jij was allang op het slachte pad. Ik haat het, hoe je me een knuffel gaf. at gevoel blijft een eeuwige straf. Ik haat het, dat ik je niet mis. Ik ben blij, dat het uit is. Maar wat ik leuk aan je vind, weet je vast al.... Dat ik je hart voor eeuwig stal. (malavirgo toen ZJ vreemd ging)
geef me aub licht, de hemel zit potdicht. alles rondom is behekst en verraad, ik zie alleen venijn en kwaad. Egoïsme, jaloezie, haat en liegen, achterklap, macht en bedriegen. Eens was het allemaal zo fijn, godins wil moet het reine zijn. Het leven is geen spel, waarom voor somige wel. Bestaat het leven uit ruzie en kapot maken, alles op een zetten iemands gevoelens raken. Ik begrijp niet hoe een mens zo kan zijn... dat is zo... onfijn (malavirgo en vindica malarum en justin)
|
|
|
Post by Morgan Hope on Jan 28, 2006 20:14:45 GMT 1
Kijk je ziet veel gedichten,maar dit is gewoon echt goed hoor,serieus.
|
|
|
Post by Ice Melody on Jan 30, 2006 18:58:43 GMT 1
Okay, ik ga dit topic even verpesten met mijn gedicht ^_^
Ketens van Verlangen
Iedereen is anders En iedereen is gelijk Waarom vergeet dan iedereen, Waar het werkelijk om gaat?
Waar iedereen rechtop staat, Zie ik slechts illusie Want want iedereen vergeet Zijn mijn ketens van verlangen
Blijf ik dan altijd 'die Goth?' Dat daar die skater, die modepop, die alto? Mensen horen niet in hokjes Want iedereen was toch gelijk?
Geketend door onzichtbare boeien Verstrengeld door gedachten Niet iedereen is zoals hoort te zijn Want iedereen was toch anders?
Want iedereen is anders En iedereen is gelijk Maar niemand kan bedenken Hoezeer die twee elkaar tegenspreken
Okay, die staat in mijn gedichtenbundel. Hij bevat echt mijn verdriet en gedachten, dus hij is heel erg persoonlijk voor mij...Deze stond er ook in. Hint: Let op de eerste letter van elke zin!
Aartsengel van vertrouwen Niemands verdriet Geleid mij door het leven Engelen van God Laat mij leven als jouw lied
Okay, topic verpest...
|
|
|
Post by Mala virgo on Jan 31, 2006 20:41:13 GMT 1
Mooi! die laatste vind erg leuk zo doe ik het bijna nooit. Knap dat je dat kunt.
|
|
|
Post by Fallen Angel on Mar 10, 2006 20:45:05 GMT 1
Van: ANGEL OF DESTINY!!!
engeltje
Je grijnst met een brede glimlach wanneer ik tussen woorden praat en knuffelt stiltes die ik laat zelfs als ik deed of ik ’t niet zag
hoe kan ik zo van je houden als lelie in de voorjaarszon ik weet niet meer waar het begon en of we ooit samen zouden
zijn, de weg is zo tergend traag en zonder jou zou ie er niet zijn ik schenk maar beter klare wijn ik zie je zo ontzettend graag
|
|
|
Post by angelofdestiny on Mar 10, 2006 21:51:56 GMT 1
Dat was wel heel stom ja. Bedankt.
|
|
|
Post by Luna on Mar 11, 2006 12:37:15 GMT 1
Ice, die zijn juist hartstikke goed. En dat Menno nog niet kon posten klopt, dat kunnen gasten hier niet.. Anders krijgen we dadelijk onbekende. Maarja, nu heeft 'ie een Id.  Menno;Je gedichten zijn goed.
|
|
|
Post by Mala virgo on Mar 11, 2006 17:11:07 GMT 1
Ja ze zijn erg goed. Dat gasten niet konden posten valt hier nog best mee want op sommige forums moet je al aanmelden voor je erop kun kijken. Dat ik vind ik wel wat minder want dan weet je niet of je wel lid wil worden.
|
|
|
Post by angelofdestiny on Mar 12, 2006 19:00:37 GMT 1
dankje dit heet dus een elfje ofzo; liefde is fijn zeggen dat ik zoveel van je hou ik hou ook van jou zeg je niet terug maar stik zeg je tegen mij tot mijn schrik wat voor jou niet bestemd is, is mijn liefde best wel vreemde soort van dichten (de zinnen hoeven geeneens te rijmen ofzo) We moesten deze maken voor nederlands
|
|
|
Post by Mala virgo on Mar 19, 2006 20:15:13 GMT 1
-*-de schoonheid van het beest-*-
een ruwe vacht, gehuil tot diep in de nacht de kenmerken die je bij een beest echt verwacht de kenmerken waarvoor hij wordt veracht
maar vanbinnen een hart van goud nog steeds niemand die van hem houd zijn gevoel laat de mensen koud
maar zijn liefde en gevoel is puur helaas is zijn leven erg zuur een traan bij hem elk uur
kijk eens verder en verwonder over wat je ziet blijf staan heb geduld en verlaat hem niet hij heeft vanbinnen voor jou een liefdevol lied
is er niemand die dat ooit ziet?
-*-jij-*- Ik leefde mijn leven in het duister Zonder geluid zelfs geen gefluister
Ik zat op een koude steen Toen jij aan mij verscheen En jouw kracht die scheen helderder dan die van iedereen jij maakte mij vrij jij kreeg de liefde van mij
toen zag ik licht ik voelde warmte op mijn gezicht ik zag aan de hemel de zon ik keek zo lang als ik kon in de zon de eerste keer keek ik naar jouw om te zeggen dat ik van je hou maar jij was er niet meer
toch ben ik blij met alles wat je zei ik zal voor eeuwig op je wachten ik zal eeuwig naar jou liefde smachten ik wacht op jouw elk uur mijn liefde voor jouw is puur
Ik doe mee aan een dichtwedstrijd. Omdat een vriendin met een mooi gedicht eerst onzeker werd en nu hebben we een afspraak dat we allebij meedoen. Het thema is puur welke van deze 2 vinden jullie het mooist (zeg alsjebieft welke het beste is)
|
|
|
Post by Morgan Hope on Mar 19, 2006 21:00:59 GMT 1
Ik denk de tweede,ik wil echt niet slijmen ofzo,echt niet maar het was wel een moeilijke keuze,ze zijn allebei mooi.
Zo kil en koud is de greep van de angst, De angst voor de duisternis die me ruw vasthoud. Het is de angst het maakt me huilen, de angst laat me in het donker schuilen.
De angst voor alles wat moet komen. Het is verwoestend, en het zal miljoenen levensvlammen doven. De angst voor niks anders kunnen doen dan hopen, en het lot dat voor jou moet beslissen. Een eindeloze wedstrijd,die ik moet uitlopen.
De angst houd me vast in zijn greep,geen ruimte om te leven. Maar het gaat door,de pijn. Ik zal trillen van kou en door de angst vooreeuwig gedoemd achterom te kijken.Voor altijd te beven.
Ik weet het flutgedicht mara ik verveelde me.
|
|
|
Post by Mala virgo on Mar 20, 2006 9:36:45 GMT 1
Het is wel een leuk gedicht. Ik dicht meestal ook als ik me verveel of als ik een sterke emotie voel. Als ik het gewoon doe worden ze meestal een beetje nutteloos qua inhoud. Ik dicht ook meestal in de les en dan kan ik alle stukjes tussen mijn aantekeningen uitvissen om ze bij elkaar te zetten voor het gedicht.
Elke week gooi ik je wel een keer mijn huis door Om je daarna weer liefdevol in mijn armen te sluiten Maar meestal denk ik, waarom, waarvoor? Het liefste sluit ik je gewoonweg buiten
Je geeft me al maanden geen bevrediging meer Alsof het je niets meer kan schelen hoe ik me voel Als ik je vertrap, dan doet dat mij het meeste zeer Ik schreeuw het uit, maar je hebt geen idee wat ik bedoel
Je gaat elke keer een streepje verder, dat is wat ik niet kan velen Je wilt me tot grote hoogte brengen, terwijl de dalen achterwege blijven Kan mijn gevoel jouw dan werkelijk geen zier schelen? Over jouw grootheidswaanzin kan ik boeken schrijven
Opeens wil je me het dieptepunt laten beleven Ik huil van geluk dat je me dit wilt laten zien Maar dat vind je dan waarschijnlijk weer iets te overdreven En nog geen dag later krijg ik al weer, wat ik volgens jou verdien
Bedankt lieve weegschaal, voor de cijfers die je me vandaag gaf Ik zal weer een geweldig weekend gaan krijgen Verdien ik door dat ene kaassoufleetje dan echt zo’n straf ? Kon je nu voor één keer niet even zwijgen ?
dat is er dus een. Ik had er ook een keer een over wie was er eerder de kip of het ei en toen kwam in dat gedicht wie denkt er nou aan de haan.
De kip en het ei
Een grote vraag, zonder enig belang: Wie was eerder, de kip of het ei. Een groot geheim, al eeuwen lang Maar sinds vandaag niet meer voor mij. Terwijl de één beweert, het is de kip En de andere partij, nee beslist het ei, Kwam er plots een haan, trip, trip, trip En zei, denken jullie wel eens aan mij? Hoe wordt een kuikentje geboren Als ik als haan en dat is oprecht Er niet bij was een tijd tevoren En het eerste steentje had gelegd? Diepe verslagenheid was wat heerste, Wie was er eerder, de kip of het ei, Was dan toch de haan de eerste? Een nieuw probleem kwam er nu bij. *** Zeker is, een vader en een zoon Die waren echt gelijk aanwezig. Dat vinden wij zelfs heel gewoon En houdt ook niemand bezig.
erg nutteloos maargoed.
|
|
|
Post by Fallen Angel on Mar 20, 2006 14:24:56 GMT 1
Mooie gedichten! Ik ga denk ik ook voor het 2e gedicht. Dat gedicht van de kip en het ei is leuk! 
|
|
|
Post by Morgan Hope on Mar 20, 2006 17:15:31 GMT 1
Ja die is grappig gemaakt ik had er eigenlijk nooit over nagedacht die haan.
Soms wil ik onzichtbaar zijn. Voor niemand te zien. Even weg van die levenspijn. Als ik diep wens dan misschien, ben ik onzichtbaar En nooit meer gezien.
Voor altijd weg en voor altijd verdwenen. Om nooit gevonden te worden. Nooit meer in deze wereld te leven.
Weg van dit bestaan op een vreemde manier. Gewoon door te verdwijnen voor ieder oog. Weg,weg van hier. Terwijl ik in een droom vluchtig en vrij wegvloog.
Maar weg of onzichtbaar zijn is slechts een droom. Want alleen met fantasie kom je in elke wereld. Zonder een enkele tegenstroom.
verveling
|
|
|
Post by Luna on Mar 20, 2006 18:12:50 GMT 1
O-My-GOOD! Jij bent ook aaal gooeed. 
|
|
|
Post by Mala virgo on Mar 20, 2006 19:30:51 GMT 1
Gewoon vaker doen dan lukt het vanzelf. Ik ben eerst begonnen met dichten toen mijn vader stierf (toen was ik 6 dus beroerde gedichten) dus ik ben vroeg begonnen. Daarna stopte ik even een jaar of 4 en ik ben toen een jongen zelfmoord had gepleegt had ik daar een gedicht over gemaakt en verder niks en toen ik 13 was kreeg ik weer zin om vaker te dichten door dit gedicht: ze koos voor eenzaamheid
haar pad kende geen weg terug ze weigerde vooruit te kijken haar blik ging naar de lucht ze had geen reisgenote geen behoefte daar ook aan ze wou alleen maar vrij zijn van de ketens rond haar lichaam zij wou een vogel zijn die wegvlieg van haar last met melij keek ze naar de bomen die staan voor eeuwig vast ook wou zij een vlam zijn die danst altijd alleen ze was jaloer op stoom als ze zag hoe snel die verdween misschien wou ze te graag misschien wou ze te veel maar op een koele winterdag was ze weg van het toneel
de bomen wisten hoe het zat de wind hielt stijf haar mond maar volgens een getuige was het verhaal mooi afgerond met uitgestrekte armen in de zon de laatste keer liet ze al haar angsten varen en toen..... was ze er niet meer
vraag me niet hoe ik hieraan kom maar ik heb er een nacht over gedroomt en ken het uit me hoofd. op het forum zegt iedereen de 2de en thuis en op school zeggen de meeste de 1ste.
|
|
|
Post by Fallen Angel on Mar 20, 2006 19:57:44 GMT 1
Woow prachtig! Ik kan me zelf hier ook in vinden
|
|
|
Post by Mala virgo on Mar 20, 2006 20:51:28 GMT 1
Het enige is ik weet niet waar die vanddan komt maar het is zo een prachtig gedicht ik ken hem echt uit mijn hoofd
|
|
|
Post by Morgan Hope on Mar 21, 2006 14:34:16 GMT 1
Is echt keimooi!! Waarschijnlijk ken je hem uit je hoofd omdat je toen je klein het gedicht vaker hebt gehoord omdat iemand hem telkens tegen jou zei.Dat hebben wel meer mensen,maar het is maar een suggestie misschien klopt er niks van.
|
|
|
Post by Mala virgo on Mar 21, 2006 17:35:49 GMT 1
Kan wel mar ik denk toch een best kleine kans omdat ik toen ik klein was nooit luisterde en ook niet naar gedichten. Mijn familie is ook niet zo in gedichten (behalve ik.)
Verschuil je tranen vannacht in kristallen stromen Laat zien hoe je om verdriet lacht en nachtmerries verandert in dromen zo mooi als zonsondergang bij een kleine beek Wees voor verdriet niet bang Maak jezelf niet van streek Maak regenbogen als de zon nog schijnt En zorg ervoor dat donk're lucht verdwijnt Laat de bloemen bloeien deze dag Rozen in bloedrood leven Blijf ik voor eeuwig liefde geven opdat ik kan zien; jouw liefste lach
Deze is dus eigenlijk best vreemd want die schreef ik voor mezelf alsof ik mijn beste vriend/vriendin was of vriendje of moeder ofzo echt heel vreemd. Wel leuk zo gaan mensen (zoals mentoren en ouders) niet denken dat je zelf ergens mee zit.
|
|
|
Post by Morgan Hope on Mar 21, 2006 19:47:39 GMT 1
Ja dat denken veel mensen,omdat veel mensen gana dichten als ze emoties hebben.
Buiten is het nacht, de wereld gehuld in duisternis dit is tijd waarop ik wacht. De fonkelende sterren geplakt aan het eindeloze plafond. Een ster schitterd heel fel. En op dat moment laat ik los van de grond. Ver weg hoor ik twaalf slagen van het klok-en hamer spel.
Ik vlieg naar de ster die zo mooi had geschenen. Ik raak hem bijna aan,kan de warmte voelen. En dan als het ongrijpbare verdwenen. Maar langzaam beginnen de beelden weg te spoelen.
Zo dicht bij als ik was,nu zo ver weg. Ik besef het is de realiteit. Morgen volg ik een andere droomweg. Zodat ik de ster eindelijk zal raken. Mijn droombeelden vervagen en ik begin te ontwaken.
verveling
|
|
|
Post by Mala virgo on Mar 25, 2006 21:19:54 GMT 1
Ik dicht ook als ik emoties voel maar dan worden ze gewoon victief omdat ze in mijn gedicht gewoon groter zijn. Soms wil ik er ook iets mee zeggen. Bijvoorbeeld schoonheid van het beest was kijk niet naar het uiterlijk. Hetzelfde als in belle en het beest (denk ik ik heb de film nog niet gezien maar vriendinnen wel.) Ik heb ook gedichten die geen emoties hebben (knap als je uit deze emoties haalt) het is een elfje black and white dark and light misty day spooky night allright zo dat lukt zelfs mijn mentrix nog niet.
|
|
|
Post by Morgan Hope on Mar 27, 2006 18:55:19 GMT 1
Haha,wie wel?
Ik zit al een tijdje naar de klok te turen. De wijzers draaien langzaam rond. De eindeloze minuten lijken uren. Maar dan opeens vormen de wijzers een spottend mond.
Ik verwdwijn in de grijns,en hoor vals getik. Het zijn honderd klokken om me heen. Het getik houdt me vast,en ik stik. Totaal verlaten en zo alleen.
Ik val naar beneden in een diepe kuil. Een donker gat gevuld met kapotte klokken. Het getik lijkt niets,maar het is klagend klokkengehuil. Dan sluiten de kapotte klokken me in. Ik vecht terug,maar het is hopeloos,het heeft geen zin.
De klokken ze tikken steeds maar weer. Lig je weer te dromen zegt een barse stem. Ik schrik wakker en kijk in zijn ogen, gevuld met spot en afkeer. Ik kijk om heen,maar wanhopig,ik zit klem.
Het is een flutgedicht gemaakt tijdens een les.
|
|
|
Post by Mala virgo on Mar 28, 2006 20:13:27 GMT 1
Alleen een hele goede vriendin dankzij de kleuren en mijn bui maar die wist niemand, leuk gedicht trouwens. Ik heb hierboven gedichten staan (jij en schoonheid van het beest) mijn mentrix zei dat ik mee kon doen aan die wedstrijd. Niet dus ik was optijd alleen ik woon niet in de juiste provincie als ik nou 8 km verderop woonde kon ik wel meedoen. Ik woon echt net op de grens. Eigenlijk zou ik al als ik ff liep over 2 km op de grens staan van de provincie echt gewoon oneerlijk ik haat het ik doe het echt ik haat jou ik zeg het oprecht we hadden ruzie ik deed mijn best jij werd boos vanwege een stomme test ik leer me kapot en jij weet dat ik ben jou lieve praatjes echt zat ik weet wat je denkt ik weet wat je zei ik nu ook zeker jij haat mij ik zat allen met niemand om me heen en jij zegt dat ik overleg kom op zeg overleggen doe je niet alleen maar met meer nou die 1 van jou doet zeer je werd boos en waarom ik vind het stom om je naam omdat je hem haat ik gokte het dat was mijn daad de rest komt door de klas zei noemen jou zo het komt doordat ik op je beker las
Dit is een flutgedich ik werd zo nijdig ik ga het nog aanpassen maar dit was de eerste versie die zij ook weet omdat ik het zei in de les Ze haat mij omdat ik haar naam weet. (het gaat over een lerares en mij een so waar ze zei dat ik had overlegd met iemand uit mijn klas een 1 voor gaf)
|
|