|
Post by Luna on Mar 21, 2006 19:08:39 GMT 1
Hier de discussie's over de band Nightwish.  Als je ze niet kent, of niet goed vindt, gelieve hier dan niet te posten. Wat vinden jullie het beste nummer van Nightwish? En waarom? [Misschien ken je niet alle nummers, maar dan gewoon van de nummers die je wel van hen kent.]
|
|
|
Post by Fallen Angel on Mar 21, 2006 19:14:57 GMT 1
Dat is gewoon te moeilijk, kiezen!  Maar ik denk dan bv. Ghost Love Score. Dat er zoveel in één nummer kan dat vind ik knap, en de muziek die erbij zit vind ik meesterlijk. Zoals Tuomas al vaak heeft gezegd en ik ben het met hem eens, het is net een soort film. Er zijn zoveel emoties in verwerkt, ik denk niet dat dat snel nagedaan wordt..
|
|
|
Post by Ice Melody on Mar 21, 2006 21:30:07 GMT 1
Pff, wat een moeilijke vraag! Mijn rijtje is:
Forever Yours Ocean Soul Beauty of the Beast Nemo Wishmaster Kuolema Tekee Taiteilijan Wanderlust Ghost Love Score The Kinslayer FantasMic
en vast nog veel meer. Volgens mij kan ik echt niet kiezen...Moet het? Dan (ja, jullie verklaren me vast voor gek!) wordt het denk ik Dead Boy's Poem. Ik kan er niets aan doen maar in die zeer korte tijd grijpt dat liedje mij gewoon beet en sleurt mij mee in het verhaal dat erachter zit. Ik kan gewoon de emoties voelenvan degene waar het over gaat (misschien de schrijver, Tuomas?). De eenzaamheid en de wanhoop, ik vind het gewoon prachtig verwoord allemaal in een liedje....
|
|
|
Post by angelofdestiny on Mar 29, 2006 17:06:44 GMT 1
Moelijke keuze en jullie zullen mij ook voor gek verklaren maar ik vind planet hell de mooiste. Nu de rede: In het nummer wordt gezegt dat je eerst jezelf in veiligheid moet brengen. Vele mensen zeggen dat je andere zou helpen maar als het eropaan komt helpen ze toch soms maar niet. Ik vind de achtergrond muziek erg mooi en ook dreigend, je krijgt zelf het gevoel dat je moet vluchten. De hoge stem van tarja vind ik er ook mooi bij maar die is bij bijna alle nummers. Ik wordt ook echt in het verhaal meegesleurt net alsof je zelf in dreigingen zegt wat ze zingen en een angst bespeurt en je moet vluchten voor sommige dingen en emoties en fouten en alsof de woorden die ze zeggen uit je eigen mond komen. Voor mij alleen is er ook nog een extra reden, het is het eerste nummer dat ik van nightwish hoorde.
|
|
|
Post by Luna on Apr 14, 2006 12:52:43 GMT 1
Planet Hell ken ik niet. En ik ken er meer niet, ook van die Ice noemde. Maar de mooiste op dit moment vindt ik Over The Hills And Far Away. Ik heb er gewoon iets mee, het blijft de hele tijd in me hoofd zitten. Ik ken bijna het hele liedje uit me kop. Op volgorde.
They came for him one winters' night Arrested, he was bound..
|
|
|
Post by Mala virgo on Apr 16, 2006 20:09:02 GMT 1
Die is prachtig ja ik ken de hele tekst. Het is gewoon zo mooi. Maargoed de mooist....... lastige keuze. Alle nummers die ik erg goed vind heb ik nu bij elkaar gezet (nog een lijst van z'n 20...... Alles weer goed geluisterd en nu heb ik nog Over the hills and far away over en nemo. ...(tromgeroffel) Het is nemo geworden. BELANGRIJK: op dit moment
Waarom? Het begin van dit nummer vind ik erg mooi (volgens mij gespeelt door tuomas) Dan de tekst erbij. Tarja zingt daar prachtig bij. Haar stem lijkt wel speciaal voor die tekst geschapen te zijn. Hoe er ook word gezegt nemo (niemand) voor ieder mijn naam. De tekst grijpt me gewoon en zo voel ik me soms ook. Zeker nu er voor mij een grote verandering komt voel ik me zo. (ik hou daar over op dat weten jullie namelijk niet) Dit is ook het eerste nummer dat ik ooit van hun hoorde.
|
|
|
Post by Ice Melody on Apr 17, 2006 13:52:54 GMT 1
Ik heb een tijdje geleden ook Angels Fall First ontdekt, en nu kan ik niet meer goed kiezen. Dit liedje is gewoon zo mooi met de tekst. Je voelt hoe Tarja eigenlijk zingt: Waarom sterven de goeden eerst? Waarom is aan de slechten een lang leven gegund? Oh Lord why? The angels fall first...Ik luister hem nu en ik kan er gewoon wel bij huilen, niet omdat ik me rot voel maar omdat dit liedje me zo raakt...Gedeelde eerste plaats nu dus met Dead Boy's Poem!
|
|